Învățarea limbii române, folosirea cuvintelor și expresiilor, atât în cursul orelor de predare, cât și în viața reală, înseamnă o foarte mare provocare copiilor.
Cu scopul îmbogățirii vocabularului activ al elevilor, fac eforturi extrem de mari profesorii, copiii și părinții, dar succesul de foarte multe ori nu se produce. Librește motivația, entuziasmul, totodată nu există destulă posibilitate de exersare în afara școlii.
Cu ajutorul proiectului: „ Îmbunătățirea calității serviciilor edicaționale și de sănătate pentru romi, în orașul Săcueni” elevii Liceului Teoretic „Petőfi Sándor” au primit seturi de LEGO Story Starter. Un astfel de instrument educațional conține 1.147 elemente de LEGO.
Acest dispozitiv inovativ poate fi utilizat atât la orele de limba maternă, cât și la orele de limba și comunicare română, sau engleză.
Cu elevii școlii noastre realizăm în mod regulat ore de română cu LEGO Story Starter.
Copiii participă cu mult drag la aceste ore, construiesc, crează construcții legate de tema orei de română, realizez planuri, construiesc scena cerută, iar în cele din urmă povestesc despre construcțiile lor , fac prezentări și apreciază reciproc munca.
Activitatea educațională cu setul Story Starter poate fi organizată în formă de muncă individuală, în pereche sau în grupuri de elevi.
Acest joc util poate fi aplicat pe lângă însușirea noilor cunoștințe și în exersarea, adâncirea cunoștințelor, la îmbogățirea vocabularului elevilor, la activizarea vocabularului pasiv, la realizarea dialogurilor, la formulare întrebărilor și răspunsurilor legate de lecțiilen învățate.
Aplicarea setului LEGO Story Starter înseamnă un ajutor semnificativ elevilor cu dificultăți de limbaj, de comunicare, contribuie la îndrăgirea învățării limbii române, totodată este o metodă bună efectivă și la activizarea elevilor talentați în învățarea limbilor străine.
Să fie și învățarea limbii române un joc!
Oláh Katalin Melinda, profesor învățământul primar la Liceul Teoretic „Petőfi Sándor ” Săcueni